#MerAv-kampanjen

Helsedirektoratets #MerAv-kampanje er lansert. Kampanjen understøtter arbeidet i innsatsområde fire i intensjonsavtalen mellom myndigheter og matvarebransje om å øke inntaket av grønnsaker, frukt og bær, fisk og sjømat og grove kornprodukter.

Målgruppen er barn og unge mellom 9 og 13 år, og foreldrene deres. Kampanjen har et positivt fokus på hva vi skal spise mer av, og løfter innsikten om at barn og unge liker fisk og sjømat, frukt og grønt, og grove kornprodukter. En god måte å få barna til å spise sunt, er å gi dem mer av det de liker. Kampanjen er utviklet i tett samråd med aktører i innsatsområde fire/ bransje, både i utforming av budskap, lanseringstidspunkt og valg av kanaler. Et eget løp i samarbeid med forebyggende helsetjenester og friskliv.

Bli med å spre innhold under hashtaggen #MerAv
Hashtaggen #MerAv  er aktivert – og flere allerede begynt å hive seg på #MerAv-bølgen på instagram. Utrolig gøy!

Vi oppfordrer alle som er  på instagram til å bruke hashtaggen når dere løfter matretter, budskap eller produkter som er knyttet  til #MerAv-matvarene; grove kornprodukter, fisk og sjømat og frukt og grønt.

Helsedirektoratet vil også kjøre stunt med flyslep i fire norske byer: Tromsø, Oslo, Bergen og Kristiansand, og SoMe-aktiviteter rundt disse. Vi starter langs kysten i Oslo og Bergen på St.Hansaften.